Selasa, 8 Januari 2013

Pengalaman temuduga SPA 1

salam dan selamat sejahtera...

hmm sowi to all my readers.. ak da lupa tulis bout my pgalaman temuduga huhu.. yang kedua dah.. yang pertama belom.. okey..

pengalaman pertama ditemuduga jawatan pembantu pendaftaran kp17..

segalan persiapan aku lakukan.. termasuklah membaca laman web JPN jabatan pendaftaran negara..
ak baca sejarahnya, tugas2 jawatan tersebut, hafal rukun negara, nama menteri bagai.. semuanya lah aku siap..

so.. setelah silap tempat temuduga..hihi.. barulah sampy ke tempat yg betol.. sampy ja giliran aku.. aku pon bagi salam dan terus masuk.. ada dua orang penemuduga..

1- aku diminta utk perkenalkan diri dlm bahasa melayu..
2- kemudian diminta untuk cerita pasal jabatan JPN.. *semuanya.. apa yg aku..
     termasukla jenis2 kad pengenalan dan ciri2 nya..
3- lepas tu dia tanya ayah aku kerja apa.. pasal keluarga aku.. itu sahaja..

tapi waktu dalam tu hanya tuhan yang tahu hati dan perasaan ku.. gementar bagai...

jawatan tersebut hanyala kelayakan SPM.. di sebab kan aku pemegang diploma.. hmm.. berbagai soalan dterjah.. contohnya..: kenapa awk nak mnta kerja nie.. keputusan SPM awk okey.. awk boleh mnta kerja laen.. dan mcm2 la..

hakikatnya..bagi orang mcm aku nie..walaupon mungkin orang lua kata keputusan aku okey.. mantop.. bagai.. tetapi sudah semestinya aku mahukan pekerjaan tetap dan menjamin masa hadapan.. seperti orang lain mahukan kerja dengan kerajaan...

tetapi tidak berakhir disini ikuti kisah temuduga kedua aku..

di mana akhirnya aku berjaya..alhamdulillah.. walaupon tidak pernah terlintas tapi itulah rezeki..

2 ulasan:

  1. ak x pasan weh ni blog hg!hehee.btw, comei blog :D

    BalasPadam
    Balasan
    1. Wakaka..bawu taw ka.. akn d upgrade kn..lom da gmbaq cun g..hik3

      Padam