Sabtu, 12 Januari 2013

Resepi Kerabu Kacang Kelisa ataw Botol

Salam kepada semua.. arini aku nak gitaw pasal satu resepi..hihi.. terajin lak nak..

Apa salahnya yer.. kongsi2..hihi meme blog ni untuk perkongsian info..

Ok mula2.. sediakan

- kacang kelisa *yg telah siap dipotong
- 2-3  rasa bawang merah *ikot sesedap rasa- sedikit belacan - udang kering *sesedap rasa- cili merah-cili besar2 tu.. - cli padi / cili melaka /cili kecil *kalo nak pedas tarukla lebey sikit..aku slalu taruk dua jer
(SEMUA BAHAN NI DI MESIN/BLEND / TUMBUK)OK.. ehh.. blom siap g...pastu amik kelapa yang udah d parut / mesin.. haa gaulkan skali ngn bahan yang sudah di mesin/blen tadi..  *aku gaulkan atas kuali panas..mcm goreng tanpa minyak

Dah abes gaul.. haa... bawu la masukkan bahan utama nya..kacang kelisa.kacang kelisa aku memang mentah2 potong bia rangup.. Tapi boley mengikut kesukaan kalo nak celur dulu ker.. Xkisah.. kemudian, gaul sekali.. tadaaa.. udah siap..  

*boley gak dicampur ngn daun selom.. *hirisan bawang besar, ataw apa2 yang kowang rasa nk tambah..okey.. :) Smile..


*Gambar ini aku google ajer..xsempat nak upload.. kalo sempat wat nant akan di upload kemudian.. jangan marah


Sodap nih... makan macam tu sj..huh.. meleleh.. :p

Tiada ulasan:

Catat Ulasan